2 Nisan 2014 Çarşamba

Sazova Parkı - Eskişehir

Uzun zamandır kültür turlarının rotaları arasına girmiş olan Eskişehir’e gitmek istiyorduk, sonunda 22-23 mart hafta sonu 2 aile Eskişehir gezimizi yaptık,  ben bu şehri çok beğendim. Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’in vizyonu sayesinde  yepyeni bir şehir yaratılmış resmen, kendisini takdir etmemek ve hayran kalmamak elde değil. Geziden önce diğer blogları okuyarak araştırma yaptım ve bir rota belirledim. Bizden sonra gideceklere fikir olması açısından bende rotamızı detaylı bir şekilde paylaşacağım zira çocukla seyahat ederken insan bazen 10 tane plan yapıp ancak birini uygulayabiliyor, bizimki biraz çocuk odaklı bir rota oldu, 2 adet 4,5 yaşında minik adamla gezerken onların da eğlenmesini esas aldım.

Sazova parkının içindeki Masal Şatosunun içi birkaç hafta önce açılmış ve bloglarda hafta sonları çok kalabalık olduğunu okudum özellikle Pazar günleri şatoya girememe ihtimalimiz bile olduğunu okudum ve bu yüzden rotanın ilk güzergahı olarak burayı seçtim. Cumartesi sabahı 7 gibi yola çıktık ve saat 10.30 da Sazova Parkına ulaştık. Burası Eskişehir’in en büyük parkı , 400 bin m2 alana yayılmış. Cumartesi erken saatte oraya ulaşmamız iyi bir seçim oldu çünkü henüz kalabalık başlamamıştı masal şatosu daha parka girerken bütün ihtişamıyla karşımızdaydı. Şatoya doğru yürürken çocuklar Korsan gemisini görüp önce ona girmek istediler.

Parka giriş ücretsiz sadece birkaç üniteye girmek için ayrıca ücret ödeniyor ama onlar da çok cüzi mesela korsan gemisine giriş 1 TL. Ücreti ödeyip gemiye girdik, geminin dışı da içi de çok güzel , Atlas Okyanusunu geçen May Flower isimli geminin birebir ölçülerinde yapılmış bu geminin içinde çocuklar kendilerini korsan gibi hissediyor. Alt katta korsanların hayatlarından esintiler yansıtmışlar, yemekleri, zindanları bile var.

Korsan gemisini gezdikten sonra biran önce Masal Şatosuna girmek istiyoruz , şato 2 sene önce inşa edilmiş olmasına rağmen içi yeni açılmış çok şanslıyız hemen biletlerimizi alıyoruz, 6 yaşa kadar çocuklar ücretsiz , 6 yaş sonrası çocuklar 1 TL, Yetişkinler ise 2 TL. Müzenin giriş katını ve terasını gezmek ücretsiz dilerseniz bilet almadan girip gezebiliyorsunuz. Bilet alırsanız rehberli turlara katılıyorsunuz her 20 dakikada bir değişik turlar var. Turlara maksimum 30 kişi alınıyor, dolunca bir sonraki seansı beklemeniz gerekli. Ücretsiz gezilebilen giriş katı çok zevkli döşenmiş, minik hediyelik eşya dükkanları da var.

Dilerseniz bilet almadan terasa çıkıp kafeteryasında vakit geçirebilirsiniz. Kafeterya bile masallara uygun döşenmişti, her yerde masal kahramanları vardı, çocukları bırakın benim bile çok hoşuma gitti. Yiyecek fazla çeşit yoktu ama birbirinden güzel cupcakeler, tatlılar ve içecekler var.

Teras ise harika bir manzaraya sahip, tüm parkı, yapay gölü görebiliyorsunuz. Terasta gezebilir, fotoğraf çekebilirsiniz, bunun için bilet almanıza gerek yok.

Saatli rehberli turlar birbirinden farklı masalları içeriyor biz saat 11e yetişmiştik ve o sırada Efsaneler Diyarı turu vardı bizde ona katıldık. Turlarda rehber hem tarihi hem masalları anlatıp bilgi veriyor ama ayrıca değişik bir uygulama yapmışlar. Her masal kahramanı için minik bir oda yapmışlar. Bizim katıldığımız turda Dede Korkut ve Keloğlan vardı. Bu minik çadır gibi odalara girip minik taburelerde oturuyorsunuz, kahramanların robotlarını yapmışlar robot size masalı anlatıyor, hatta Keloğlan türkü bile söyledi, bizimkiler Dede Korkutu henüz çok tanımıyor ama Keloğlan hoşlarına gitti.

Masal odaları dışında koridorlarda da çeşitli masal kahramanları vardı Esin Perisi, Anka Kuşu gibi.. Ayrıca dev aynaların olduğu bir oda yapmışlar, odaya girince bir köşede kocaman oluyorsun bir köşede ise minicik. Ben şu anda zaten kocaman olduğum için iyice kocaman oldum aynada ama bu oda çocukların çok hoşuna gitti, kıkır kıkır gülüp eğlendiler J Biz sadece bir tura katıldık ama bir çok farklı tur var her birine ayrı bilet alıp katılabiliyorsunuz. Biz turun bitiminde cafe ve terası gezdik sonrasında kendimizi parka attık.

Parkın ortasında yapay bir göl var, korsan gemisinin de içinde bulunduğu bu gölde , spor kulübü gençleri kano yapıyordu, ayrıca bir kısımda bir sürü güzel balık vardı. Bu gölde ilk defa siyah kuğu gördüm , çok zarif bir hayvan.

Parkın içindeki oyuncaklar da oldukça ilginç, bildiğimiz sıradan salıncak, kaydırak koymak yerine, çok daha güzellerini yapmışlar. Bu oyuncakların aynıları Derince’de Harikalar Sahilinde de var.Bizim çocuklar havalar tam ısınmadığından uzun zamandır parka gitmiyorlardı , park ve kum özlemişler, oyuncaklardan ayrılmak istemediler uzun süre kumlarda oynadılar. Oysa park çok büyüktü ve daha gezecek çok yeri vardı o yüzden zorla da olsa onları oyuncaklardan ayırıp parkın girişindeki diğer bölümlere geçtik.

Park çok geniş bir alana yayılı olduğundan yürüyerek gezerken bile yorulabilir çocuklar, mini tren var ve parkın içinde trenle gezebiliyorsunuz. Bizimkiler binmek istemedi ama hoş bir düşünce.  Parkın bir diğer ucunda Hayvanat Bahçesi tabelasını gördüğümüz için oraya yönlendik, hayvanat bahçesi henüz açılmamış, yapılmış ama hayvanlar henüz gelmemiş. Aynı yerde Eskişehir Sualtı Dünyası var, burada da çocuklar ücretsiz yetişkin için giriş 2 TL. Çok büyük değil ama güzel düzenlenmiş bizimkiler köpekbalığı gördükleri için çok sevindiler. Sualtı dünyasının çıkışındaki hediyelik eşya dükkanından ikisi de birer balık almayı ihmal etmediler.

Artık saat neredeyse 2 olmuştu ve hepimiz acıkmaya başlamıştık, oysa bu parkta çok daha uzun süre vakit geçirebilirdik ama açlık galip gelince parktan ayrılmak durumunda kaldık. Otoparkın hemen yanındaki Bilim Deney Merkezi ve Sabancı Uzay Evini gezemedik.  Hafta sonları çok kalabalık olduğunu duyduğum Bilim Deney Merkezine giriş 2 TL, uzay evine ise 5 TL. Burada çocuklar deneyler yapıp, video gösterileri izliyor, eğer girseydik eminim çok hoşlarına giderdi ama artık iyice acıkan çocukları daha fazla gezdirmek istemedik.

Sazova parkı gezimizin ilk durağıydı ve burayı çocuklar da bizde çok beğendik, Eskişehirli olsam hafta sonu çocuğumu buraya getiririm ve bütün gün eğlenebilir diye düşündüm. Parkın içinde piknik yapmak yasak , girişte minik büfeler var oralarda karnınızı doyurabilirsiniz. Ayrıca parkın içinde Balaban köftecisi vardı ama kapalıydı. Kocatepe Kahve evinde de karnınızı doyurabilirsiniz. Biz yemek için merkeze inmeyi tercih ettik , daha bol vaktimiz olsaydı burada rahatlıkla çocuklarla bütün bir gün geçirebilirdik. Eskişehir’e gezmeye gelecek çocuklu ailelere buraya kesinlikle 4-5 saat ayırmalarını ve sabah erken saatte gelmelerini tavsiye ederim.