14 Mart 2014 Cuma

Çocukla Kartepe Tatili

Geçen sene Bebekle Kartepeye gidilirmi? diye kendi kendime sormuş, evet cevabını vermiş ve Poyraz henüz 16 aylıkken ilk Kartepe gezimizi gerçekleştirmiştik. O zamana kadar kar görmemiş olan minik kuzu kar olayını pek sevmemiş, yere basmak istememiş ve günün çoğunu arabasında uyuyarak geçirmişti. Babası kafede oturup başında nöbet tutmuş ve biz bütün gün kızakla kaymıştık. Bu sene işler tersine döndü beyefendi bütün gün kızakla kaymak istedi, evet belki o çok eğlendi ama biz acayip yorulduk. Beyefendi bu sene kara basıyor ama kendisi yürümek istemiyor, kızağa oturacak biz onu tepeye kadar çekeceğiz sonrada kesinlikle tutmayacağız , kendi kendine kayacak, artık tercihleri var adamın büyümüş de kendisi kaymak istiyor. Önce biraz tırssak da sonunda gene onun dediği oldu ve kendi kendine kaydı küçük bey, aşağıda birimiz bekleyip onu yakaladık tabii ki...

Geçen senede turla gitmiştik bu senede aynısını yaptık fakat bu yılki tur sabahın 6sında kalkıyordu,dün gece 5de kalktık yollara düştük. Allah bize akıl fikir versin diyorum sabahın köründe bizden başka gezmeye giden varmıdır diye düşünüyordum fakat Kadıköye bir gittik ki 7-8 otobüs dolusu insan vardı neyse dedim bir manyak biz değilmişiz :) Çok erken yola çıkmamıza rağmen saat 9da ancak dağda olduk. Maşukiyede durup kızak kiraladık. Kızaklarımızla yukarı çıkar çıkmaz oynamaya başladık. Çocuklar gibi şendik desem yeridir :))

Hava acayip güzeldi, çocukda kendimizde lahana gibi giyinmiştik ama güneşin altında piştik. Yavaş yavaş soyunmaya başladık tek tek parçaları çıkara çıkara ancak normale döndük. Bir ara baktım ne Poyrazda ne bende mont var , nerdeyse güneşleniyorduk. Teyzeleri Poyraz'ı kaydırırken ben kendim baya bir kaydım. Sonra aldım küçük sıpamı, küçük bey kızağa kurulmuş keyif çatarken ben onu tepeye kadar çıkarıp attım aşağı. Aşağı inmesi neyse de yukarı kadar tırmanmak biraz zor, acayip spor oldu tabii şu anda tüm kaslarım ağrıyor ama napalım.

Öğlene kadar kayıp durduk, çocuklar tekrarla öğrenir derler ya doğru sanırım çocuk aynı hareketi 100 kerede yapsa sıkılmıyor arkadaş. Çıkarıyoruz yukarı atıyoruz aşağı, hop hemen hadi bir daha kayalım, anne yüksekten kayalım, hadi anne. Oğlum bir dur dinlenelim desende laftan anlamıyor. Hadi kayalım, hadi yüksekten kayalım diye ziv ziv konuştu bütün gün :)

Öğlen kızak pistinden çıkıp teleferik ve kafelerin olduğu tarafa geçtik. Kartepe'de yalnızca bir otel var o da Greenpark ve bu otelin işlettiği 2-3 tane cafe var bunun dışında da tesis yok yani ilk kez gidecek olanlar Uludağ gibi bir yer beklemeyin. Tesis çok kısıtlı ve özellikle pazar günleri çok dolu olduğundan oturacak yer bulma sıkıntısı oluyor. Ayrıca teleferikte upuzuun kuyruklar oluşuyor. Zaten İstanbul'a bu kadar yakın olan bir yerde bir pazar günü farklı birşey beklememek lazım o yüzden biz herhangi birşeyi dert etmedik. Hatta kendimize oturacak bir masa bulur bulmaz kar manzarasını seyrederek türk kahvemi içmeyi de ihmal etmedim.

Bu arada güneş iyice tepeye çıkıp hava ısındığından artık penyeyle oturur moda geçmişim.Poyraz o kadar çok kaymanın sonucunda masaya oturup oturmaz teyzesinin kucağında uyuyakaldı. Bende rahat rahat kahvemi içtim hatta Güzinciğim sağolsun falıma bile baktı :)

Öğle yemeği olarak tura dahil olan sucuk ekmeklerimizi yeyip biraz enerji topladık, kuzu kafenin içinde öğle uykusunu yaptı. O kadar yorulmuş ki uyandırmak biraz zor oldu.

Akşam çantamızı hazırlarken kardan adam için yanımıza zeytin ve havuç almayı unutmamıştık. Kuzu uyanıp hepimiz karnımızı doyurduktan sonra kendimize karların henüz bozulmadığı bir alan seçip, hummalı bir kardan adam yapma çalışmasına başladık. Yanımızda iki çocuk olmasına rağmen çocuklardan çok biz çalıştık :)

Karlar buz tutmaya yakındı bu nedenle şekil vermek çok zor oldu ve istediğimiz büyüklükta olmadı kardan adamımız ama olsun genede eserimizle gurur duyuyoruz :)

Kardan adamımız bitince hepimiz onunla poz vermek için kendimizi yerlere attık zira boyu biraz kısa olmuştu adamın :)

Güneşde öğlen tam tepeye çıktığından ortam şahaneydi valla ben uzun süre karın üzerinde yattım, keyfim yerindeydi :)

Kardan adam maceramızdan sonra kızak pistine geri döndük 1 saat daha kaydık. Yalnız pistte sabah kaymak çok daha zevkliymiş onu anladık çünkü öğleden sonra rüzgar çıkmıştı , kuzu bile üşüdüm demeye başladı. Bizde son bir hatıra fotoğrafı çektirip otobüse geçtik.

Hem çocuklar hem büyükler için çok eğlenceli bir gün oldu. Çocuklarda bizde çok keyif aldık şahsen ben Poyrazdan daha fazla kaymış olabilirim kızakla :) Normalde araba yolculuğu uzun yol vs. sevmeyen kuzum otobüse biner binmez yorgunluktan uyuyakaldı. Yalnız buraya geleceklere tavsiyem kesinlikle çocukların babalarında getirin, adamlar taşıyıp dursun bu veletleri yukarı ve kaydırsın bu ne ya bütün kaslarım tek tek ağrıyor özellikle kol kaslarım :)))