30 Ağustos 2013 Cuma

Çocuklu tatil yerleri : Erikli, Kumbağ

Poyraz arabada seyahat etmeyi sevmeyen bir çocuk bu nedenle ilk yıllar hep marmara bölgesinde bir yerlere gittik, Marmara çevresini araştırırken Erikli one çıkmıştı.  Buraya daha önce giden arkadaşlar bana Saroz Körfezinde denizi muhteşem, millet oraya dalmaya gidiyor, Saroz Körfezi dünyada kendi kendini temizleyen 3 denizden biri falan diye ballandıra ballandıra anlattığından beklentim yüksekti ama büyük hayal kırıklığı oldu benim için. Silivriden sabah 10 gibi çıkıp 2 saatte Erikli’ye vardık. İstanbul’a 280 km. yaklaşık 3 saatte gidilir. Önce karnımızı doyurup sonra kalacak yerlere bakmaya başladık. Zaten toplam 3-4 otel var Erikli Otel, İşçimen Otel, bizim kaldığımız Dost Otel ve birkaç pansiyon. Kalacak yer çok sınırlı ve çok insan olduğundan bu yerlerde böyle bir yere göre çok pahalı. Oteller hem pahalı hem çok eski hem de çok temiz sayılmaz.

Buraya gelen insanlar genelde ev tutuyormuş evler gecelik 150 tlden başlıyor uzun süreli kalınırsa pazarlık yapılır sanırım. Otel ve pansiyonlarda gecelik 150-200 civarında ve sadece kahvaltı dahil. Dost otel nispeten temiz bir yerdi ve 1 oda tutup eşyalarımızı bırakıp kendimizi plaja attık bu çok methedilerek anlatılan mükemmel denize girmek için ama ben öyle bir deniz göremedim. Plaj aşırı kalabalıktı ve kumsal her yerde olduğu gibi çok pisti, denizin içi kum ama kenarlarında pislikler vardı. Bu arada bizimki kuma “tun, tun” diyor ve kuma basmaktan nefret ediyor onun için uzun süre ayağına kum gelmesin diye sandalyede oturdu, babası da uzun süre şemsiyeyle uğraştı çok komik bir ikiliydi bunlar :)

Tüm hayal kırıklıklarına rağmen keyfimizi hiçbir şey bozamadı çünkü sevgili gelirken her şeyi ama her şeyi getirmişti. Zaten biz yerleşene kadar milyon tane ıvır zıvır taşıyan bir aileyiz yani biraz keyfimize düşkünüz. Aşağıdaki resimdeki limona dikkatinizi çekerim çayı getirdin, suyu getirdin, şekeri taşıdın birgün de limonsuz iç be adam J

Bizimki ayağına kum gelmesin diye bir süre sandalyede , bir sürede havlunun üzerinde takıldı. Babasından ilk defa bu kadar ayrı kaldığından çok özlemişti ve uzun süre oynaştılar plajda.

Denizede girdik tabii ama dediğim gibi gayet normal bir denizdi ayrıca ilçe o kadar berbat ki bir tek deniz için kalkıp buraya gelmem bir daha. Akşama kadar plajda takıldık ve dönerken sürprizz çocuğumun sandaletlerini almıştı birisi çıplak ayakla kaldı kuzu. Akşam yemek yenecek doğru düzgün bir restoran bulamadık dolaştık durduk ama her taraf çok kötüydü ve aşırı kalabalıktı, bir yerde karnımızı doyurup otele geri döndük. Poyrazı uyutup mecburen balkonda takıldık. Erikli’nin unutamayacağım en önemli anısı birer diskoyu andıran faytonları. Faytona binip ilçeyi geziyorsun fakat faytonların hepsinde istisnasız Roman müzikleri bangır bangır çalıyor bunlardan devamlı geçiyor ve bunların içinde oynayan yurdum Türk kadınları bile gördüm ya daha ne diyim. Kısaca Erikli bize göre bir yer değilmiş onu anlayıp ertesi sabah kahvaltıdan sonra bir daha dönmemek üzere ilçeyi terk ettik.

Bu sefer rotamız Kumbağ. Burada da çok sayıda yazlık site var ama Erikliye göre daha fazla kalacak yer alternatifi var. En büyük tesis Eski Miltur tesisi fakat adı üzerinde çok eski kaç yılında yapılmış merak ettim çok eski bakımsız ama full dolu. Biz Bilge Turistik Tesisleri diye bir yerde kaldık fena değildi burada da odalardaki mobilyalar falan çok eskiydi ama havuzu ve plajı güzeldi. Bizimkinin tun (kum) takıntısı halen devam ettiğinden kuma basmamak için binbir türlü yöntem denedi yavrum.

Aslında bunu baştan kumlara atmak lazımmış zira kumda yürümemek için bizimki sürekli deniz kenarında babasıyla oturdu bende şezlongda kitap okuyup keyfime baktım J Normalde 5 dk. dahi oturamayan bir varlık olduğundan bütün gün oturup akşamları ise enerji patlaması yaşayarak bizi delirtti ama olsun en azından gündüzleri birkaç saat dinlenebildim. Kumbağ , Erikli’den nispeten daha iyi. Konaklama yerleri dışında güzel balık restoranları da var. Bizim kaldığımız yer yarım pansiyondu ve biz otelde yedik ama yemekten sonra dışarı çıkıp etrafı dolaştık. Burası sanırım İstanbula yakınlığından çok kalabalık, çok tercih edilen bir yer olmuş bütün tesisler , yazlıklar doluydu. Hatta ilçede iki tane disko bile varmış tabii ki gitmedik ama bir minibüsle müşteri toplamaya çalışıyordu oradan gördük. Bir daha geleceğimi zannetmiyorum ama Kumbağ Erikli’den daha güzel bir yer olarak kalacak aklımda.